User Experience

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오늘 지하철을 탔는데 옆에 있던 분이 게임에 관련된 책을 보고 계시더군요. 힐끗 보니 User Experience (사용자 경험 이렇게 번역)에 대한 내용을 설명하고 있었던 같은데, 그러고보니 User Experience 라는 말을 많이 쓰고 있지만 명확한 의미를 알기 힘든 용어라는 생각이 들더군요.아래는 어느 블로그에서 퍼온 것입니다. 구글에서 검색된 내용을 정리한 것입니다. 어느분께서 한국말로 번역좀 해주세요. 우리나라 말로 "사용자경험" 좀 의미가 정확이 전달이 안된는 것 같습니다. 그러고보니 Virtual Reality (가상현실)라는 말도 그리 적절하게 번역이 되어 있지 않은 경우이죠. 여기서 Virtual 는 假想 이라는 의미보다는 "(표면상·명목상은 그렇지 않으나) 사실상의, 실질상의, 실제(상)의" 이죠. 즉 가상이 아닌 실제라는 의미가 더 중요한 단어인데. 왕왕 우리나라 말로 번역을 하면 의미가 사실 잘 전달안되는 말들이 제법 많네요. 그냥 외워야 한다는...


The overall experience, in general or specifics, a user, customer, or audience member has with a product, service, or event. In the Usability field, this experience is usually defined in terms of ease-of-use. However, the experience encompasses more than merely function and flow, but the understanding compiled through all of the senses.
www.nathan.com/ed/glossary/

In communications, refers to the subscriber or user perceptions about the overall quality and ease of using particular devices (eg, mobile phones) or services (SMS, gaming, web browsing, priority access to data, etc.). See Q-Monitor™.
www.cellglide.com/glossaryu.shtml

The total subjective experience of the user of a Web site: positive, negative or in between. One job of the Web developer is to tease out the specifics of this experience by appropriate testing of the site with "guinea pig" users before the site is launched.
www.jasgraph.com/jasgraph_pages/glossary.html

User experience is a term used to describe the overall experience and satisfaction a user has when using a product or system. It most commonly refers to a combination of software and business topics, such as selling over the web, but it applies to any result of interaction design. Interactive voice response systems, for instance, are a frequently mentioned design that can lead to a poor user experience.
en.wikipedia.org/wiki/User_experience
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